kwiecień 20, 2024

Alfa Romeo Carabo – Jeśli chcecie kupić samochód, zazwyczaj idziecie do salonu lub wertujecie ogłoszenia. Co jednak zrobić gdy wymarzone auto okazuje się prototypem, którego właściciel (Bertone) nie chce się pozbyć za żadne skarby? Odpowiedź jest prosta. Skonstruować replikę.

Bazująca na podwoziu Alfy Romeo Tipo 33, oryginalna Carabo ujrzała światło dzienne w 1968 roku na targach w Paryżu. Do napędu służyła widlasta, ośmiocylindrowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Silnik dysponował mocą 233 KM/8000 obr./min.

Niestety, jak to zazwyczaj z konceptami bywa, nie był na sprzedaż. Toteż w głowie pewnego Amerykanina powstał pomysł zbudowania repliki. Pojazd otrzymał nie byle jakie podwozie bo z samego De Tomaso Pantery. Dodatkowo zamontowano sprawdzony motor 351 cu in V8 (5.8l) z serii Cleveland Forda. Z agregatem współpracuje pięciobiegowa skrzynia.

Budowa oryginalnej Alfy Romeo Carabo pochłonęła 200,000$. Ile może być warta wierna imitacja?

Oryginalna Carabo:


Alfa Romeo Carabo replika:

[Źródło: Carscoop.blogspot.com]

Redakcja auto-blog.pl

Jesteśmy grupą pasjonatów w tematyce motoryzacji. Lubimy pisać o samochodach, sportach motorowych oraz prezentować ciekawostki z dziedziny motoryzacji. Pisanie o motoryzacji to nasza pasja i hobby.

Podobne artykuły